FANDOM

Festiwal Młodych Talentów GRAMY - ogólnopolski konkurs muzyczny organizowany od 2007 roku przez Radio Szczecin. Ma na celu wyłonienie talentów muzycznych. Pomysłodawcą festiwalu jest Wojciech Hawryszuk. Obecny konkurs nawiązuje do Festiwalu Młodych Talentów, który był organizowany w Szczecinie w latach sześćdziesiątych. Zasadniczą ideą jest promocja przebojowej polskiej piosenki z rozmaitych gatunków muzycznych.

Gramy 2007 Edytuj

W ramach koncertów eliminacyjnych w 10 miejscowościach województwa zachodniopomorskiego wyłoniono 16 finałowych wykonawców, którzy 23 czerwca 2007 zagrali na gali finałowej w Teatrze Letnim im. Heleny Majdaniec w Szczecinie. Konkurs wygrała Beata Andrzejewska z Lipian z piosenką Poleż ze mną. Nagrodę publiczności otrzymał zespół Jamajsky Natural ze Świnoujścia za piosenkę Ziomuś. Za najlepszy tekst do utworu nagrodę otrzymała grupa No Hay Banda. Jako gwiazda wieczoru wystąpił Andrzej Smolik.

Gramy 2008 Edytuj

Podczas praeliminacji w 21 miejscowościach wystąpiło blisko 100 wykonawców. Wyłoniono 21 zespołów które wzięły udział w finale 5 lipca 2008 w Teatrze Letnim w Szczecinie. Grand Prix Festiwalu zdobył zespół Limbo z Krakowa. Michał Augustyniak z tego zespołu zdobył nagrodę dla autora najlepszego tekstu. Zespoły So Cool Band oraz Be Free dostali wyróżnienia, Kalosz Laszlo Nagrodę Publiczności a Robert Narwojsz i Dr Fisher Nagrodę Prezydenta Miasta Szczecin dla najlepszego szczecińskiego zespołu. Kontraktami artystycznymi zostało uhonorowanych siedem zespołów.

Gramy 2009 Edytuj

Finał odbył się 5 i 6 września w amfiteatrze w Szczecinie. Do konkursu zgłosiło się ok. 200 uczestników. Półfinał odbył się 5 września, w którym wystąpiło 20 uczestników:

  • All Sounds Allowed - Wrocław,
  • Awariat Nato - Nowy Sącz,
  • Bimber Polland - Toruń,
  • Ctrl-Alt-Del - Wrocław,
  • Czaqu - Toruń,
  • Iryna Gerus - Ukraina,
  • Elephant Stone - Częstochowa,
  • The Evergreen - Chojnice,
  • Horska Chata - Słowacja,
  • Jamajsky Natural - Świnoujście,
  • Jeźdźcy Ciemności - Warszawa,
  • Londyn - Lublin,
  • Metanoia - Żywiec,
  • Ms. No One - Kraków,
  • oNieboLepiej - Szczecin,
  • Presidents Of Soul - Poznań,
  • Przemek Puk - Sulechów,
  • So Cool Band - Szczecin,
  • Xanadu - Bydgoszcz,
  • ZAKRęT - Śrem.

Finał odbył się 6 września, w którym wystopiło 6 zespołów: All Sounds Allowed - Wrocław, Ms. No One - Kraków, Horska Chata - Słowacja, So Cool Band - Szczecin, Xanadu - Bydgoszcz, ZAKRęT - Śrem. Główną nagrodę zdobył zespół Ms. No One. Nagrodę od Prezydenta zdobył zespół So Cool Band. Nagrodę dla najlepszego perkusisty zdobył zespół Horska Chata. Nagrodę Polskiego Radia Szczecin za najciekawszą piosenkę w języku polskim zdobył zespół Ms. No One za piosenkę W czasie deszcz. W Jury zasiadł Stanisław Soyka i Krzysztof Czeczot.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki