Fandom

Szczecin Wiki

Wojska Polskiego(aleja)

87stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Wojska Polskiego
Śródmieście,Pogodno,Łękno
Listopad 2008 (333).jpg
Al.Wojska Polskiego
Okres powstania: początek lat XX
Długość: ? m
Zakres numerów: 1-254
Kursujące autobusy: E,53,60,67
Kursujące tramwaje: 1,9
[ Zobacz ulicę w Google Maps]

Al. Wojska Polskiego- to aleja w dzielnicy Śródmieście i w dzielnicy Pogodno. Jest najdłuższą szczecinską ulicą.

PrzebiegEdytuj

Ulica rozpoczyna swój bieg od placu Zwycięstwa, spotyka się z ulicą Małkowskiego,ulicą Śląską,przecina plac Zgody, ulicę Jagiellońską,plac Sprzymierzonych następnie spotyka się z ulicami:Mieczysława Niedziałkowskiego,Adama Mickiewicza,Zygmunta Felczaka,Honorowych Krwiodawców,...

HistoriaEdytuj

Aleja powstała z początku XX wieku.W części śródmiejskiej została zabudowana okazałymi kamienicami w stylu eklektyzmu, zaś w części Pogodna i Łękna wybudowano okazałe wille, które przetrwały do dziś.Podczas wojny zniszczono kamienice pomiędzy placem Zgody a placem Zwycięstwa, później w ich miejsce powstały brzydkie wieżowce mieszkalne.Do lat 60 aleją jeżdziły tramwaje, póżniej zlikwidowano tramwaje w części śródmiejskiej, pozostawiono tylko linie tramwajowe w części Pogodna i Łękna. Na początku XX w. firma SCR rozpoczęła renowację kamienic kwartału ograniczonego ulicami:Boguchwały, placem Zgody,Jagiellońską i al.Wojska Polskiego. Renowacja tego kwartału została zakończona w 2005r.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki